nuffnang ads

Follow Us Thanks!

Friday 23 September 2011

CAYALAH! - Zizan Hubungi Ustaz Azhar Idrus Minta Penjelasan...


Dalam ceramah Ustaz Azhar Idrus baru-baru ini ada yang memberitahu bahawa Zizan ada menghubunginya melalui telefon dan bertanyakan pendapat Ustaz Azhar mengenai isu yang semakin hangat dibicarakan iaitu isu penghinaan kepada Islam dan Rasulullah melalui filem arahan Ahmad Idham, Hantu Bonceng.

Zizan yang amat sedih kerana dibenci oleh orang ramai kerana filem tersebut, memohon agar Ustaz Azhar Idrus menjelaskan tentang apa benar tingkah lakunya di dalam filem itu benar-benar salah atau tidak.





Berikut adalah penjelasan Ustaz Azhar Idrus kepada yang disampaikan semula kepada umum melalui sebuah ceramah sebagai perkongsian dan peringatan untuk kita bersama :

"Boleh jadi ianya niat nak mempersendakan atau sekadar sebuah lakonan. Penulis skrip dan pengarah perlu merujuk dahulu dari pejabat agama atau jawatan kuasa fatwa. Skrip'nya boleh jadi ingin mempersendakan islam dan boleh jadi tidak berniat mempersendakan islam.Apapun kalu bukan niat nak mempersendakan Islam, tetap haram juga kerana memberi fitnah. - Ustaz Azhar Idrus"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...