nuffnang ads

Follow Us Thanks!

Friday 11 May 2012

Final Piala FA : Kelantan tidak pandang rendah keupayaan Sime Darby


Pengurus pasukan Kelantan Azman Ibrahim berkata Kelantan, yang akan menentang Sime Darby di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 19 Mei, mesti menghormati pasukan Ismail Zakaria, yang telah menewaskan juara bertahan Terengganu di pusingan separuh akhir.

"Para pemain tidak harus berasa terlalu yakin. Sime Darby boleh membuat kejutan kerana ini adalah perlawanan akhir," beliau berkata kepada pemberita selepas menghadiri jawatankuasa pertandingan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) di Wisma FAM.

Kelantan, yang akan membuat penampilan ketiga mereka di perlawanan akhir Piala FA, telah kalah dua perlawanan akhir terakhir mereka kepada Selangor (1-4) pada tahun 2009 dan Terengganu (1-2) tahun lepas.

Untuk Sime Darby pula, perlawanan akhir ini adalah yang pertama buat mereka setelah menewaskan Terengganu dengan agregat 2-1 di pusingan separuh akhir, tetapi Kelantan akan memulakan perlawanan ini sebagai pasukan kegemaran.

"Kami menjangka kira-kira 15,000-20,000 penyokong dari Kelantan akan mengisi Stadium Negara semasa perlawanan akhir," katanya.

Juara Piala FA akan membawa pulang trofi Piala FA baru yang bernilai RM80,000.

Petikan : ESPNSTAR.MY

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...