nuffnang ads

Follow Us Thanks!

Thursday 10 May 2012

Jersi Biru Cardiff City akan ditukar ke Merah - Tan Sri Vincent Tan

 
Pemilik Cardiff City menimbulkan kemarahan di kalangan peminatnya apabila bercadang untuk menukar jersi kelab itu daripada warna biru kepada merah.

Harapan Cardiff - yang terkenal dengan gelaran "Bluebird" (burung layang-layang) dengan jersi biru sebagai ikon - untuk bermain di Liga Perdana Inggeris musnah selepas tewas kepada West Ham pada perlawanan separuh akhir kedua "play-off" semalam.

Pemilik kelab, Tan Sri Vincent Tan, seorang konglomerat dari Malaysia bercadang untuk menukar jersi kelab tersebut kepada warna merah kerana percaya ia membawa nasib lebih baik, lapor akhbar The Sun.

Sehubungan dengan itu, kelab itu dicadang menggantikan simbol burung layang-layang pada logo dengan naga, iaitu sama pada bendera kebangsaan Wales yang turut membawa makna berkuasa, kuat dan bernasib baik dalam budaya masyarakat Cina.

BBC memetik jurucakap kumpulan penyokong Cardiff City sebagai berkata, keputusan untuk menukar warna dan lencana sudah pun dilakukan.

Bagi meredakan kemarahan, konsortium Vincent dilaporkan menawarkan pelaburan 100 juta pound (hampir RM500 juta) untuk para pemain, padang latihan baru dan membaik pulih stadium.
 
Petikan dari : ESPNSTAR.MY


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...