nuffnang ads

Follow Us Thanks!

Tuesday 5 June 2012

Cina Kuasai Perlawanan Menentang Sepanyol

     *Pasukan Sepanyol

Pasukan Cina yang menguasai pembukaan perlawanan dengan Zheng Zhi mensia-siakan dua peluang keemasan setelah menggelecek lepas Iker Casillas kemudian dihalang oleh penjaga gol Sepanyol itu 15 minit sebelum masa rehat.

Juara dunia itu telah meningkatkan permainan dalam separuh masa kedua tetapi tidak bernasib baik dengan percubaan Raul Albiol dan Andres Iniesta terkena tiang dan Zeng Cheng menyelamatkan Iniesta, Silva dan Fernando Torres dengan baik.

Walaubagaimanapun, gol pembukaan akhirnya dijaringkan pada minit ke 84 apabila Iniesta menggelecek lepas empat pemain pertahanan dan memberi bola kepada Silva untuk menyepak masuk gol.

Vicenta Del Bosque telah mendapat peluang untuk memilih pemain Barcelona dan Athletic Bilbao untuk kali pertama sejak persediaan untuk Euros akibat penyertaan mereka dalam perlawanan akhir Copa del Rey minggu lepas tetapi hanya Xavi dan Sergio Busquets telah dipilih dalam pasukan utama.

Pengurus pasukan Sepanyol itu kemudian membuat empat penggantian dengan Victor Valdes, Jesus Navas, Iniesta dan Torres menggantikan Casillas, Xavi, Busquets dan Negredo.

Juara bertahan Eropah ini kini akan ke pangkalan mereka di daerah Gdansk pada hari Rabu sebelum memulakan kempen Euros mereka dengan Itali pada hari Sabtu.

    *Pasukan Cina

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...