nuffnang ads

Follow Us Thanks!

Tuesday 5 June 2012

Hazard sah sertai Chelsea


Hampir seminggu selepas mengumumkan beliau telah membuat keputusan untuk berpindah ke Stamford Bridge, pemain Belgium itu telah akhirnya disahkan secara rasmi sebagai pemain Blues.

Hazard dilaporkan berharga £32 juta, sekali gus menjadikan dia pemain kedua paling mahal dalam sejarah Chelsea selepas Fernando Torres.

Kelab itu berkata dalam satu kenyataan di laman web rasmi mereka, www.chelseafc.com: "Chelsea Football Club berasa sangat gembira dapat mengumumkan kami telah bersetuju dengan Lille untuk pemindahan Eden Hazard.

"Pemain berusia 21 tahun itu telah bersetuju kontrak dengan kelab dan hari ini [Isnin] selepas lulus pemeriksaan perubatan.

"Beliau akan menyertai kelab ini pada bulan Julai apabila para pemain kembali untuk latihan pra-musim."

Hazard menambah: "Saya gembira akhirnya saya tiba di sini - ia adalah kelab yang hebat dan saya tidak sabar untuk bermula bermain."

Apabila Chelsea sedang bersiap bersedia untuk mengumumkan pemindahan Hazard, pemain itu sendiri telah memberi satu temu bual dengan stesen radio Perancis RMC, di mana beliau mendedahkan sebab-sebab beliau memilih Chelsea.

Manchester United dan Manchester City menjadi pasukan kegemaran untuk mendapatkan pemain itu sebelum ini, tetapi kemenangan Liga Juara-Juara Chelsea telah menarik perhatiannya.

"Saya menonton akhir Liga Juara-Juara," katanya kepada laman web rasmi Chelsea.

"Apabila mereka memenangi Liga Juara-Juara, saya memberitahu diri saya, 'Mengapa tidak Chelsea?' Hazard berkata, mendedahkan beliau juga merasakan beliau akan mendapatkan lebih banyak masa bermain di Stamford Bridge.

"Ia merupakan satu keputusan yang rumit dengan banyak faktor yang berbeza yang terlibat, tetapi mereka mempunyai pemain-pemain yang hebat dan mereka adalah juara Eropah, juga kerana mereka di London - saya kenal beberapa orang di sini - saya rasa saya telah membuat keputusan yang betul. "

"Chelsea mempunyai musim yang hebat musim lali walaupun kami tidak bermain begitu baik dalam liga," katanya.

"Kami boleh melakukannya dan saya berharap ketika saya di sini kami boleh menang banyak trofi, itulah matlamat saya."

"Sukar untuk memilih antara Chelsea atau United tetapi bagi saya, Chelsea mempunyai projek yang terbaik.

"Pasukan ini masih muda dan saya mempunyai lebih peluang untuk bermain di sini."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...